آموزش کمانچه

۱۱ بازديد

کمانچه، یک ساز زهی مسحورکننده است که قرن هاست قلب نوازندگان و مخاطبان را تسخیر کرده است. این ساز باستانی که خاستگاه آن خاورمیانه است، تاریخچه ای غنی، ساختاری منحصر به فرد دارد و توسط نوازندگان مشهور متعددی نواخته شده است.

در این محتوا علاوه بر آموزش کمانچه ، دنیای فریبنده کمانچه را نیز بررسی خواهیم کرد و به بررسی گذشته جذاب، طراحی پیچیده، کاربرد آن در موسیقی ایرانی و نقش برخی از نوازندگان  مشهور که به شکل گیری میراث موسیقی آن کمک کرده اند، خواهیم پرداخت.

آموزش کمانچه

در آموزشگاه موسیقی از دو متد اصلی برای آموزش کمانچه استفاده می شود. در ابتدا آموزش نوازندگی کمانچه بر اساس نت نویسی استاندارد موسیقی از طریق کتاب های هنرستان تالیف استاد روح الله خالقی که برای آموزش ویولن نوشته شده ولی برای آموزش کمانچه هم کاربرد دارد انجام می شود.

سپس آموزش کمانچه بر اساس ردیف موسیقی ایرانی پی گرفته می شود. چرا که هدف نهایی از آموزش کمانچه به کارگیری این ساز در موسیقی ایرانی است.

بعد از اینکه هنرجو نوازندگی کمانچه را بر اساس ردیف موسیقی ایرانی آموخت، دونوازی، همنوازی، جواب آواز و بداهه نوازی را در دوره های عالی آموزش کمانچه در آموزشگاه موسیقی می آموزد.

مدرس کمانچه در آموزشگاه ، استاد گرانقدر هومان رومی می باشند. ایشان فارغ التحصیل رشته موسیقی با ساز تخصصی کمانچه بوده و در حال حاضر مدرس دانشگاه هنر تهران می باشند.

کلاس های آموزش کمانچه در آموزشگاه به صورت ترم های دو ماهه ۱۶ جلسه ای شامل ۸ جلسه نیم ساعته تک نفره برای آموزش عملی ساز کمانچه و ۸ جلسه یک ساعته گروهی برای آموزش تئوری موسیقی و آموزش سلفژ برگزار می گردد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.