قیمت امروز میلگرد

۱۲ بازديد

    بازار آهن تهران 

       

           

سایت خرید آهن آلات تهران آهن قیمت آنلاین میلگرد  آجدار , قیمت روز میلگرد آجدار , میلگرد , قیمت جدید میلگرد , قیمت امروز میلگرد , انواع میلگرد , قیمت روز میلگرد در بازار , قیمت میلگرد امروز , قیمت جدید میلگرد به سایت آهن آلات تهران آهن مراجعه نمایید.

میلگرد

شما چه اطلاعاتی از میلگرد، میلگرد آجدار و قیمت میلگرد های موجود در بازار دارید؟ واضح است قیمت میلگرد بر اساس نوع، کیفیت، ابعاد و قطر آن متفاوت خواهد بود. میلگرد مکمل بتن در صنعت ساختمان سازی است و نقش استحکام بخشی به سازه های ساختمانی را برعهده دارد. این امر به دلیل مقاومت و خاصیت چرخشی و کششی میلگرد است که تحت فشار و وارد شدن نیرو خورد نمیشود بلکه نیرو را منتقل کرده و درنتیجه سازه را حفظ می کند. دیگر ویژگی کمک کننده در هماهنگی میلگرد فولادی و بتن نزدیک بودن دمای انبساط این دو است که برای تغییرات دما در شرایط جوی مختلف مهم می باشد. تغییر قیمت های تکانشی میلگرد بر قیمت تمام شده بازار مسکن اثبات شده است.

میلگرد آجدار

میلگرد آجدار عموما از شمش و بیلت های فولادی و تحت فرآیند نورد گرم تولید می شود. گاهی از ضایعات آهن برای تولید میلگرد استفاده می شود که این امر بر استاندارد و کیفیت محصول تولیدی تاثیر سوء دارد. در هنگام خرید میلگرد، مشتری مشخصات کامل و شرح آنالیزی میلگرد را دریافت می کند تا بتواند مناسب ترین انتخاب برای تولیدات خود را داشته باشد. آنالیز تولیدی و ماده خام اولیه بر قیمت گذاری میلگرد تاثیر مستقیم دارد. میلگرد آجدار دارای برآمدگی های تکرار شونده در سطح خود می باشد که این برآمدگی ها بر روی افزایش سطح اصطکاک درگیر شدن بیشتر میلگرد با بتن موثر است و ترکیب یکپارچه تری را موجب می شود.


قیمت میلگرد

قیمت میلگرد به موارد محتلفی بستگی دارد. مطرح ترین کارخانه تولید میلگرد آجدار در کشور، کارخانه ذوب آهن اصفهان است که میلگرد های خود را بر اساس استاندارد های روسی (A2، A3) و استاندارد ملی ایران به شماره 3132 به بازار عرضه می کند. قطر میلگرد های تولیدی نیز بر حسب تولید کننده متفاوت است. در کارخانه ذوب آهن اصفهان قطر تولید میلگرد آجدار تا 40 میلی متر است. آج میلگرد مارپیچ جناقی است که در دو نمونه دوکی و یکنواخت و یا آج مرکب عرضه می گردد. تولید کنندگان برای کنترل کیفی میلگرد آجدار تولیدی از آزمون کششی و آزمون خمش سرد روی محصول استفاده می کنند. پیشرفت تکنولوژی در زمینه نورد و بالا رفتن اتوماسیون زمینه تولید میلگرد آج دار با آج بالاتر را نیز فراهم کرده. این سیستم ها با امکان کنترل دما و سرعت عمل در سرد کردن، در تولید میلگرد با آج 500 تا 520 (A4) با قابلیت جوش پذیری بالا و ویژگی های مکانیکی مطلوب کاربرد دارند.


جناقی بودن آج در میلگرد مزیت بیشتری نسبت به تقاطع آج عرضی و طولی دارد. زیرا مطابق آزماشات این تقاطع مرکزی برای تنش و خستگی است و روی کیفیت میلگرد آجدار اثر منفی دارد. از دیگر تولید کنندگان مطرح داخلی میلگرد آجدار می توان به کارخانه فولاد کویر کاشان، مجتمع فولاد خراسان، کارخانه فولاد میانه، فولاد آناهیتا گیلان، مجتمع فولاد روهینا، شرکت فولاد کوثر اهواز، فولاد بافق یزد، فولاد ابرکوه یزد و مجتمع فولاد شاهین بناب اشاره کرد.

قیمت میلگرد آجدار

همواره هیجانات بازار و قیمت میلگرد آجدار بیش از دیگر بخش های بازار فولاد متاثر از نرخ ارز در بازار داخلی و خارجی بوده است. اخیراً قیمت داخلی میلگرد آجدار به قیمت صادراتی تولید کنندگان نزدیک شده است؛ و این امر بر روی کاهش تقاضای داخلی موثر بوده است، به طور مثال جذابیت خرید برای کاربران بورس کالا کاهش محسوسی داشته است. البته مسئولان سقف مجاز برای افزایش قیمت میلگرد را حداکثر حدود 10 درصد پایین تر از قیمت صادراتی آن تعیین کرده اند. صادرات میلگرد تنها در هنگام بالا بودن دلار و قیمت های جهانی، برای تولید کنندگان صرفه اقتصادی دارد. در کل قیمت میلگرد آجدار به طور لحظه ای تغییر میکند. میتوانید این تغییرات را به کمک نمودار های فنی سایت تهران آهن رصد کنید. برای تعیین دقیق آخرین قیمت و ثبت سفارش بهترین کار تماس با کارشناسان فروش تهران آهن  با شماره تماس 36282828-031 است.

           

آموزش ویلن

۱۲ بازديد

آموزش ویلن-آموزشگاه موسیقی چکاد

در این مجموعه آموزش ویلن مقدماتی تمامی مطالب کتاب‌های ویولن ۱و ۲و ۳ تدریس می‌شود. کار از آموزش نحوه صحیح به دست گرفتن آرشه و ساز آغاز می‌شود و با انگشت‌گذاری‌ها و تعویض سیم ادامه می‌یابد. به مرور تکنیک‌ها آموزش داده می‌شود و در نهایت با آموزش پوزیسیون دوم و سوم این مجموعه به پایان می‌رسد. 


ویولن یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سازها برای آموزش است. این ساز با وجود ظاهر کوچکش، تاثیر بسیاری بر موسیقی در طول سالیان داشته است و قطعات بسیاری برای این ساز چه در اجراهای گروهی و چه برای اجرای سولو نوشته شده است که بسیار از آنها هم بسیار مشهور شده اند. بطور کلی ساز ویلون هم برای اجراهای سولو و هم برای هم نوازی با سایر سازها در ارکستر، سازی بسیار پر اهمیت است.

ساز ویولن در دسته بندی سازهای زهی - آرشه ای قرار می گیرد و محل تولد آن نیز کشور ایتالیا است. از مشهورترین نوازندگان ساز نیز می توان به آنتونیو ویوالدی و نیکولا پاگونینی اشاره کرد.

در این مقاله، ابتدا شما را بطور کلی با ساز ویولن آشنا کرده، و سپس مطالب و ویدیوهای آموزش ویولن را در ادامه برایتان آماده کرده ایم.

توضیحات  آموزش ویولن مبتدی 

در دوره آموزش ویولن مبتدی قصد داریم در بیش از 4 ساعت ویدیو آموزشی با تدریس اساتید عالی به بیان نکات مقدماتی تا متوسط نوازندگی ویولن بپردازیم.

آموزش آنلاین ویولن مبتدی که مجموعه کامل آموزش اصول و مقدمات نوازندگی با ویولن است بصورت ویدیویی ضبط شده است. در مجموعه کامل آموزش ویولن می توانید از ابتدایی ترین سطح شروع به یادگیری آنلاین ویولن کنید. نوازندگی با ویولن گرچه کار ساده ای نیست، اما در دوره آموزش ویلن به طور جامع و کامل همه نکات مربوط به نوازندگی این ساز را با بیانی ساده و صریح توضیح داده است. به همین دلیل دانشجویان و هنرجویان تنها با تماشای محتوای آموزشی پیش رو می‌ توانند نوازندگی با ساز ویولن را بیاموزند.

آموزش پیانو

۱۳ بازديد

آموزش پیانو- آموزشگاه موسیقی چکاد

اگر قصد دارید یادگیری پیانو یا کیبورد (ارگ) را شروع کنید اما نمی‌دانید که این کار را چطور انجام دهید، مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند تا با نحوه خرید پیانو و کیبورد، روش‌های آموزش پیانو و تکنیک‌های آن به خوبی آشنا شوید و برای یادگیری پیانو نقشه راه بهتری را پیش روی خود مجسم کنید. علاوه بر این، در انتهای مطلب، جهت آشنایی مقدماتی با تئوری موسیقی، روش‌های نت‌خوانی و شروع نواختن پیانو را با یکدیگر مرور خواهیم کرد و منابع مهم برای یادگیری پیانو را معرفی می‌کنیم.

نحوه انتخاب پیانو یا کیبورد

شروع یادگیری پیانو را می‌توان شروع دوره جدیدی از زندگی دانست. البته نکته جالب اینجاست که در این دوره جدید، نیاز به همراهی یک ساز خواهید داشت تا تمرین‌های روزانه خود را با آن انجام دهید. با جستجوی کوتاه خواهید دید که اصطلاحات و موارد بسیاری وجود دارند که شما را برای خرید ساز، دچار سردرگمی می‌کنند. زمانی که قصد خرید پیانو یا کیبورد داشته باشید، سه انتخاب پیش روی شما خواهد بود:

  • کیبورد (ارگ) دیجیتال: ارزان‌ترین و ساده‌ترین ساز برای یادگیری پیانو است. صدای ساز و حس نوازندگی فاصله بسیاری با پیانو آکوستیک دارد اما برای شروع آموزش پیانو گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌آید.
  • پیانو دیجیتال: این نوع ساز، قیمت بیشتر و اندازه بزرگتری نسبت به کیبورد دارد اما صدا و حس نوازندگی آن به پیانو آکوستیک بسیار نزدیک است. درصورتیکه فضا و بودجه لازم وجود داشته باشد، جایگزین مناسبی برای یک پیانو آکوستیک به شمار می‌آید.
  • پیانو آکوستیک: بهترین گزینه برای نوازندگی پیانو است اما قیمت بسیار بالا و اندازه بزرگ آن ممکن است محدودیت‌هایی بوجود بیاورد.

معرفی کتاب آموزش پیانو

از جمله کتاب‌های مهم در آموزش پیانو کتاب «شصت تمرین برای پیانو» اثر «شارل لویی هانون» (Charles-Louis Hanon) و معروف به «کتاب هانون»، نوشته شده در سال 1873 است. از این کتاب به طور گسترده برای بهبود سرعت، انعطاف، مهارت در نوازندگی و افزایش قدرت انگشتان و مچ استفاده می‌شود. ۲۰ تمرین ابتدایی این کتاب، تمریناتی ساده شامل تمریناتی برای هر دو دست است. این کتاب به خوبی می‌تواند تکنیک‌های نوازندگی شما را بهبود ببخشد اما از نقاط ضعف آن، موسیقیایی نبودن تمرینات مربوط به آن است.

آموزش هنگدرام

۹ بازديد

آموزش هنگ درام- آموزشگاه موسیقی چکاد

اگر حتی تا کنون صدای هنگ درام را از نزدیک نشنیده باشید لااقل اسم آن را شنیده اید یا ویدیوهای مختلفی را در شبکه های اجتماعی مختلف تماشا کرده اید. همین آشنایی ساده کافی است تا جذب صدای اعجاب انگیز هنگ درام شوید. اما اگر می خواهید بدانید هنگ درام چیست و چگونه آموزش داده می شود ادامه مطلب در خصوصآموزش هنگ درامرا از دست ندهید.

هنگ درام که در سال ۲۰۰۰ برای اولین بار در سوئیس اختراع شد، پس از ده سال، در سال ۲۰۱۰ به جهان معرفی شد. پس از آن تولیدکنندگان دیگر، نام این ساز را هندپن گذاشتند. هنگدرام یا هندپن که از نوعی آلیاژ فولاد ساخته می‌شود صدایی فرازمینی دارد که تا پیش از این، این نوع آوا را فقط در فیلم‌های علمی‌تخیلی شنیده‌ایم. فرکانس‌های خاص ساز هنگدرام حال خوشی به انسان می‌دهد؛ طوری که حالا این ساز بسیار برای ورزش‌های یوگا و مدیتیشن استفاده نیز استفاده می‌شود. یادگیری هنگدرام بسیار ساده است و در این مجموعه به خوبی نوازندگی این ساز آموزش داده شده است.

آشنایی با ساز هنگ درام

هنگ درامرا شاید بتوان موفق ترین ساز ابداعی هزاره ی جدید دانست. سازی نوظهور که توسط فلکیس روهنر و سابینا شارر ابداع و در سال 2000 رسما رونمایی شد و به مرور تکامل پیدا کرد. تاریخچه هنگ درام نیز خواندنی است. این ساز که ظاهر عجیب و صدای شگفت انگیزش بسیاری را به یاد آدم فضایی ها و فیلم های علمی تخیلی می اندازد درواقع گونه ای از سازهای کوبه ای خودصداست. هنگ درام از دو صفحه بیضی شکل فلزی تشکیل شده که به صورت قرینه به هم متصل می شوند.

ساختار ساز هنگ درام

در واقع ساختار ساز به گونه ای است که از دو بخش تشکیل شده است که هر دو بخش از استیل نیتریت ساخته می شود. 

به قسمت رویین ساز هنگ درام «دینگ» گفته می شود. این رویه مرکز قرار گیری نت هاست و هریک از فرورفتگی ها نماینده یک نت است که به آنها "ناودیس" گفته می‌شود.

هنگ درام معمولا دارای یک کوک ثابت است و بیشتر به صورت دیاتونیک ساخته می شود. متداول ترین کوک هنگ درام، هنگ درام "ر مینور" است با این حال نوازندگان حرفه ای ممکن است شکل های متفاوتی را نیز به سازندگان سفارش داده و مورد استفاده قرار دهند. در حالت معمول ساز هنگ درام دارای هفت یا هشت نت است. یک نت دینگ و 7 نت دیگر که در اطراف آن پراکنده شده اند. صفحه زیرین «صفحه گو» نامیده می شود و نام حفره آن نیز "گو" است. برای آشنایی بیشتر با نت های هنگ درام کلیک کنید.

اموزشگاه موسیقی

۱۲ بازديد

آموزش موسیقی را از کجا شروع کنیم؟

برای بزرگسالان پیشنهاد میکنیم به شنیدن آثار مهم کلاسیک در هر سازی اعم از ایرانی یا غربی روی آورند. این آثار را ترجیحا از نوازندگان مرجع انتخاب کنید تا اصالت آن حفظ شود. همچنین تماشای نوازندگی نوازندگان معتبر را فراموش نکنید. رفتن به کنسرت های کلاسیک را فراموش نکنید.

بعد از اینکه متوجه شدید به چه نوع موسیقی و چه سازهایی علاقه مندید به یک آموزشگاه موسیقی معتبر مراجعه کرده و درخواست مشاوره با اساتید آن سازها نمایید تا اطلاعات لازم در مورد آن ساز و روش تدریس و غیره را در اختیار شما قرار دهند.

برای کودکان زیر 7 سال شرکت در کلاس های موسیقی کودکان (ارف) پیشنهاد می شود، چراکه در این کلاس ها، پایه مهارت های موسیقایی کودکان شکل میگیرد و مباحث مهمی چون آموزش ریتم، تقویت شنوایی موسیقی و سلفژ، تقویت خلاقیت موسیقی، فراگیری نت ها و غیره از طریق آموزش سازهایی مانند بلز و فلوت و پرکاشن ها و همچنین از طریق بازی های هدفمند موسیقایی، همخوانی ها و هم نوازی ها صورت می پذیرد.

همچنین برای کودکان  بالای 7 سال از امکان سازشناسی در آموزشگاه ها استفاده کنید، به این صورت که آموزشگاه برنامه ای برای آشنا کردن فرزند شما با تمامی سازها از طریق مشاوره با مدرس هر ساز فراهم می کند. 

در رابطه با آموزش موسیقی در کودکان دکتر شینیچی سوزوکی مقاله مفیدی ارائه نموده اند که توجه شما را به این مقاله جلب می کنیم.

سرنوشت کودکان در دست والدین است

تعلیم و پرورش کودکان از همان روز تولد آغاز می شود. به همان شکل که جسم کودک رشد می کند، نیرو حیات در او، تمام محرک های خارجی را دریافت کرده و آنها را به مرور در جهت کسب توانایی و استعداد، گسترش می دهد.

رشد و پیشرفت در کودک انجام نمی شود مگر با محرک های خارجی حیات.

 پس از چهل سال تجربه و تلاش در زمینه تربیت و رشد کودک به نتیجه ای جز این نمیتوان دست یافت که استعداد و توانایی ذاتی نیست. کودک با ارتقا یافتن می تواند انسان خوب و لایقی باشد. استعداد کاملاً به پرورش و رفتار ما بستگی دارد. چیزی که بعضی از والدین از آن غافل هستند، پرورش کودکان و توجه به آن است در حالی که اهمیت مراقبت و احتیاط در نونهالان امری است که همه از آن آگاه هستند.

باید به این حقیقت توجه داشت که کودک به طور مداوم توانایی خود را برای صحبت کردن، گسترش می دهد. بنابر این در صورتی که کودک درست پرورش یابد، در زمینه های مختلف دیگر، استعداد خود را نشان می دهد. بر اساس تحقیقاتی که از جهت روش شناسی تعلیم و تربیت در زمینه فراگیری زبان مادری انجام شده، روشی ابداع شده که به متد سوزوکی معروف شده و چکیده آن این است که : همان گونه که هر کودک توانایی این را دارد که استعدادهایی در زمینه فراگیری زبان مادری نشان دهند، همان گونه هم هر کودک سرشار از استعداد موسیقی و بروز و نمای آن است.

این یک اشتباه است که فکر کنیم آینده کودک ما صرفاً به مسائل موروثی و استعدادهای ذاتی وابسته است. بسته به مهارت و خلاقیت و ابتکار مربی، هر کودکی می تواند در اثر پرورش درست به قابلیت هایی بالا دست یابد. بچه ها با این "قانون استعداد" رشد پیدا می کنند. همه چیز بستگی به روش آموزشی و پرورشی دارد. یک روش آموزشی معین ممکن است در کودکان مختلف نتایج متفاوتی داشته باشد.هر کودکی این ظرفیت را دارد که در زمینه های متفاوت استعداد خود را بروز دهد، حداقل در حدی که زبان مادری خود را نشان می دهد. هر کودک مخلوقی است شگفت انگیز و گرانبها. لطفاً این فرصت را در اختیار کودک خود بگذارید تا استعدادهای خود را نشان دهد.


شرایط پنجگانه برای رشد استعداد:

1- شروع زود و به موقع

2- محیط سطح بالا

3- پشتکار برای تمرین

4- مربی عالی رتبه

5- متد جامع و کامل



رهنمودهای آموزشی

1- پرورش عالیه ی حساسیت موسیقیایی

برای کودک خود شرایطی را فراهم کنید تا روزانه قطعه ای از ساز منتخبشان را، گوش دهند. چرا که زمانی که هنرجویان با قطعاتی که می خواهند کار کنند از قبل آشنا باشند، در اصل استعدادهای درونی خود را بهتر نشان میدهند. این بهترین راه ایجاد انگیزه است. زمانیکه انگیزه ایجاد می شود، کودک شما با لذت تمرین خواهد کرد و خوب و درست رشد  پیدا می کند. ویولن وسیله ایست برای کشت و پرورش استعداد و توانایی و صفات انسانی.


2- تونالیزاسیون (پرورش صدای ساز)

خواننده ها به منظور تولید و پرورش صدای صاف و زیبا، تمرینات آموزشی خاصی انجام می دهند که به آن "وکالیزاسیون" (صدا سازی). درس های آنها با تمرینات صداسازی آغاز می شود تا قدرت و کیفیت صدا را در آواز خواندن بالا می برند. برای نوازندگان نیز، به همین روش، بسیار ضروری است که معلمان، درهر جلسه ی درس، هنرجو را به تمرینات تونالیزاسیون (صدا سازی) ترغیب نمایند. همچنین هنرجو موظف است در خانه نیز تمرینات "تونالیزاسیون" را انجام دهد تا توانایی خود را در تولید صدای بهتر ساز، افزایش دهد.


3- ارتقای یک وضعیت متعادل

کوشش در جهت کسب صدای خوب، طرز صحیح گرفتن و تعادل ساز و نحوه گرفتن راحت آرشه، تکلیف اصلی است.


4- ایجاد انگیزه

والدین و مربیان هم باید سعی در ایجاد و ارتقای انگیزه ی کودک داشته باشند، در حالی که او از تمرین لذت برده و احساس رضایت داشته باشد.



درس در کلاس

درس های انفرادی

این که هنرجو یک قطعه را با تکنیکی صحیح و درست فرا گرفته باشد، لزوماً دلیل بر این نیست که باید فراگیری قطعه بعدی را آغاز کند. چرا که او می تواند قطعه را بهتر یاد بگیرد. ما باید به کودک بگوییم (حالا که می توانی این قطعه را بنوازی، زمان آن است که بررسی کنیم که چه چیزی در این درس مهم است. تا با کار روی آنها توانایی نواختنت را بالا ببریم). این شامل بهبود صدا سازی، نوازندگی، ریتم و حس موسیقیایی است.

یک نکته مهم دیگر این است که وقتی هنرجو قطعه ی اول را درست و کامل فرا گرفت و می خواهد قطعه دوم را شروع کند، نباید تمرین هایش را برای قطعه اول متوقف کند و باید به تمرین دو قطعه بپردازد. با تمرین و مرور قطعات قبلی هنرجو هنوز جا دارد که توانایی خود را افزایش دهد. بر اساس سطح پیشرفت و تمرکز هنرجو، زمان فراگیری یک درس متفاوت است.


کلاس های دسته جمعی

در کلاس های دسته جمعی هنرجو مطالبی را که فراگرفته همراه بقیه هنرجویان کلاس می نوازد. این کلاس ها بسیار مفید هستند زیرا همراه با هنرجویانی که از خود پیشرفته تر هستند می نوازند و همچنین می شنوند، بنابراین نواختن خود هنرجو پیشرفت خواهد کرد.


تمرین در خانه

در اصل تمرینات روزانه در خانه است که موجبات شکوفایی استعداد را فراهم می سازد. نکته قابل توجه این است که هنرجو چه اندازه و چگونه آموزش ها و نکات کلاس را تمرین کند. پیشرفت کودکان به این بستگی دارد که والدین چگونه کودک  را هدایت کرده و محیطی پر انگیزه و بدون سرزنش را فراهم می سازند. تا آنجا که به فراگیری زبان مادری مرتبط  است، هیچ کودکی به دلیل ناکامی های لحظه یی و بی حوصله گی یادگیری را نیمه کاره رها نمی کند.


اولین مطالب آزمایشی من

۱۲ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۹ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.